Samen tegen Corona

Coronavirus visualisatie.jpgzaterdag 05 september 2020 20:38

De Christenunie heeft begin april onderstaande boodschap in de lokale kranten geplaatst:

Beste Opsterlanders,

We leven in een bijzondere tijd, de ontwikkelingen veranderen haast met het uur.
Door het Corona virus komt het dagelijks leven grotendeels stil te liggen, scholen dicht, thuis werken en alle activiteiten en evenementen vinden ook geen doorgang.
Spannende tijden, waar eindigt het en wat staat ons nog te wachten, niemand weet het maar wanneer we het nieuws kijken zijn het niet altijd hoop volle berichten.
Wij van de ChristenUnie Opsterland merken ook dat alles anders is, de politiek ligt grotendeels stil, de focus ligt op het tegengaan van het Corona virus, wat uiteraard prioriteit nummer 1 heeft.
Maar dit wil niet zeggen dat we elkaar moeten vergeten, alle ouders die thuis onderwijs geven, alle leerkrachten die hun werk compleet anders moeten inrichten, maar vooral alle mensen werkzaam in de zorg op wat voor manier dan ook en de andere kritieke beroepen van onze zijde uit ons respect. Wij willen eenieder op zijn of haar plaats in deze situatie veel kracht en sterkte wensen, wij bidden voor jullie. Wij hopen en vertrouwen er op dat we als samenleving sterker uit deze situatie mogen komen. Zie ook alle mooie initiatieven die ontstaan, kinderen die tekeningen en kaarten maken en versturen, boodschappen die gedaan worden voor ouderen en hulpbehoevenden. Hierin zien we dat we met elkaar sterk zijn en op deze manier de crisis bestrijden. Samen hand in hand voor Opsterland, zodat we elkaar binnen afzienbare tijd de hand weer mogen schudden.
Namens de ChristenUnie Opsterland, heel veel sterkte, voor hen die vechten tegen het virus, voor hen die het verliezen van een geliefde moeten meemaken. Voor eenieder die gezond is willen we vragen blijf naar elkaar omzien, stuur een kaartje, doe een appje, bel of SMS met elkaar, vergeet de ouderen en alleenstaanden niet kijk naar elkaar om in je directe omgeving.

We bidden voor de overheid ook voor ons College en Burgemeester en allen die een belangrijke taak hebben in het bestrijden van het Corona virus.

Samen tegen Corona

ChristenUnie Opsterland